> Početna > HR tekstil

HR tekstil

Pod utjecajem globalizacije, razvoja CAD tehnologija i nevjerojatno razvijene komunikacijske tehnologije, svijet oko nas drastično se promijenio. 

To se je odrazilo i na tekstilni biznis, osobito na logiku stvaranja i dizajniranja odjeće, kao i na, s njime povezane, razvojne, proizvodne  i prodajne procese, koji su postali globalni, virtualni i dinamičniji nego ikad u povijesti. 

Praćenjem svih tih zbivanja u svijetu i stavljanjem tekstilnog i odjevnog biznisa u kontekst, dolazimo do spoznaja koje gotovo odgovaraju na biblijsko pitanje: QUO VADIS?

Kao tvrtka koja prepoznaje te procese, svoje poslovanje smo orijentirali  na poslovne klijente u tekstilnom businessu (B2B usluge) koji traže način da kroz outsourcing zaokruže procese dizajna i razvoja kolekcija odjeće, uključujući pripremu i organizaciju proizvodnje, za potrebe svoje tvrtke, brenda ili ciljanog tržišta.

U tom smislu, važno je bilo sagledati  i hrvatsku tekstilnu branšu u cjelini, kako povijesno, tako i  njen aktualni trenutak, a naročito njene potencijale u kontekstu razvoja.



Povijesni aspekt

Na pragu devedesetih godina prošlog stoljeća, tekstilna industrija Hrvatske bila je na svom vrhuncu. S tehničko-tehnološkog aspekta te industrije, izgrađene su snažne i dobro opremljene tvornice te je generirana respektabilna proizvodna platforma. U smislu izvoznih pokazatelja, tekstilna industrija tog razdoblja nalazila se uz sam bok brodogradnji. i metal-prerađivačkoj industriji. Po zaposlenosti i radnim mjestima, to je bila jedna od najpropulzivnijih grana tadašnjeg hrvatskog gospodarstva, s više od 120.000 zaposlenika! 

 S druge strane, dizajn, kao i ukupni tekstilni biznis u to vrijeme u Hrvatskoj, tek su počeli mijenjati smjer te je postojalo samo inicijalno razumijevanje tektonskih promjena koje su se trebale dogoditi u području osmišljavanja i oblikovanja odjeće, kao i trendova i načina prodaje. Naime, trebalo je cijeli tadašnji sustav (postupno, u skladu s promjenama na globalnom tržištu) prebaciti s klasičnog, socijalističkog načina rada (proizvodnja masovne konfekcije) na tržišno i modno usmjeren razvoj jasno definiranih kolekcija i brendova, pozicioniranih prema ciljanom potrošaču, a sve to potpomognuto snažnom marketinškom podrškom.

Da su te promjene pristupa dizajnu, razvoju, tržištu i marketingu tada zaživjele, sigurno je, da mnogih očajnih situacija vezanih za hrvatsku tekstilnu industriju, koje zadnjih godina stalno gledamo i slušamo, jednostavno ne bi bilo. 

Ali nije se tako dogodilo. Umjesto toga, dogodio se Domovinski rat.... 

Pogođena ratom tih ranih devedesetih, kao i gubitkom zajedničkog jugoslavenskog tržišta, hrvatska se tekstilna industrija zbog nužnosti opstanka prilagodila tadašnjim uvjetima, pa je postupno, iz situacije stabilnog razvoja i proizvodnje vlastitih kolekcija i linija odjeće (čiji je imidž bio prepoznatljiv na lokalnom tržištu), postala samo uslužna, tzv.lohn-industrija (a tog se imidža nažalost, nije riješila sve do danas). Iako je to trebala biti samo privremena faza (svima je jasno da je u pitanju bila potreba stalne pokrivenosti ogromnih proizvodnih kapaciteta pod bilo koju cijenu), ipak se, s godinama, cijela industrija postupno svela na prodaju (više-manje) jeftinog rada (proizvodnih kapaciteta) inozemnim kompanijama i brendovima. To je, s jedne strane, značajno pomoglo tadašnjem opstanku hrvatske tekstilne industrije. Ipak, s druge strane, to je uvelike pridonijelo njenoj današnjoj propasti. 

Zašto? 

Cijena lohn poslova uglavnom nije pokrivala troškove zadržavanja vlastitog znanja i vlastitih razvojnih resursa, koji su odjednom postali - nepotrebni! A, bez znanja kao okosnice - nema dodane vrijednosti, nema ni strateškog razvoja tvrtki a onda - niti ozbiljne perspektive za branšu. 

Sve što se poslije događalo, samo je posljedica tih nekoliko bitnih čimbenika, uključujući globalizaciju i eskalaciju proizvodnih kapaciteta u Aziji. Dok je domaća proizvodnja pokušavala preživjeti na nisko plaćenim poslovima uslužnog krojenja i šivanja, svi ostali segmenti te industrije su se postupno gasili i na taj način dugoročno onemogućili povratak na pravi kolosijek: stvaranje i razvoj vlastitih linija i brendova odjeće te pravovremeno "hvatanje" domaćih i globalnih tržišnih pozicija. 

U međuvremenu se, u modnom smislu "gladno" hrvatsko tržište, otvorilo prema uvozu, koji je u kratko vrijeme nevjerojatno eskalirao i time uništio i ono malo nade da bi se hrvatska tekstilna branša mogla "izvući", te iz poslijeratne jeftine tekstilne industrije postupno prerasti u samoodrživi tekstilni biznis

 Umjesto toga, postala je industrija-slučaj, koja stalno uz sebe veže negativnosti i propadanja. Danas u ovoj industriji radi manje od 15.000 ljudi, i pitanje je njenog daljnjeg opstanka, ukoliko se u strateškom smislu ubrzo nešto ne promijeni. 

Zbog toga i dajemo ovaj apel: Zadnji je trenutak da se pokrenemo i da postojeće ogromne resurse (gotovo uništene, ali ipak, još uvijek žive!), kombinacijom niza novih i modernih znanja, rješenja i pristupa, umreženosti, razvojnih usmjerenja i ogromnog tržišnog potencijala - kao i činjenice da je Hrvatska sada punopravna članica EU - stavimo u funkciju, okrenemo novi list i povedemo ovu iscrpljenu branšu od sadašnje jadne industrije ka modernom, profitabilnom tekstilnom biznisu! 

Možda je ključno pitanje ovdje: Imamo li za to dovoljno vizije, znanja i snage !?




NAJNOVIJE INFORMACIJE O PROMJENAMA BROJEVA TELEFONA


Poštovani posjetitelji!

Uslijed niza teških događaja vezanih uz našu tvrtku, u zadnje dvije godine uglavnom nas niste mogli dobiti na telefone, odnosno e-mailove objavljene u Kontaktima na našoj web-stranici. 
Toga smo jako svjesni i jedino što u ovom trenutku možemo učiniti jest - ispričati se! Zahvaljujemo vam na strpljenju!

Sada smo to ispravili, polako se oporavljamo i vraćamo u poslovnu normalu, s nadom da je najteže razdoblje iza nas.
Kao prvi korak, uredili smo stranicu Kontakti, kako bi vi - naši cijenjeni klijenti - napokon mogli stupiti s nama u kontakt, bilo putem telefona, bilo putem e-mailova. 

Također najavljujemo da uskoro krećemo s postupnim ažuriranjem sadržaja ovih stranica i novim uslugama koje smo za vas pripremili u razdoblju kada vam nismo bili dostupni.

O tome više - za koji dan!

Cijeli Taka tim je spreman za nove poslovne uzlete - pozivamo vas da i vi poletite s nama.

Veselimo se vašem javljanju!

Vaš Taka tim!

VAŽNO!!! OBAVIJEST O PROMJENI BROJEVA TELEFONA


Poštovani posjetitelji!

Neko vrijeme nas niste  mogli dobiti na telefone i e-mail-adrese u Kontaktima?
Znamo!!!
Ovim putem se ispričavamo zbog problema u komunikaciji uzrokovanih promjenom telefonskih i internet operatera tvrtke, što je trajalo malo dulje i bilo malo kompleksnije nego što se očekivalo.
Obavještavamo vas da su novi telefonski brojevi tvrtke te pročišćene e-mail adrese sada uredno ažurirani kroz naše Kontakte na ovim stranicama.
Veselimo se vašem javljanju!

Vaš Taka tim!

Traže se partneri na projektima i investitori !!!

S početkom ove godine, ušli smo u novu, razvojnu fazu i definirali smjer za slijedeće razdoblje.
Za to je ključni moment bio lansiranje ovih web-stranica, s jedinstvenim pristupom uslugama dizajna i razvoja kolekcija odjeće za potrebe raznih grupa klijenata.

Poslovanje smo usmjerili na B2B usluge - tj. rješavanje specifičnih problema naših poslovnih korisnika, kako bi oni kroz naše usluge i njihovu dodanu vrijednost ostvarili svoje ciljeve.

Rezultat toga su svakodnevni upiti, novi poslovi, novi projekti, inovacije...

Za suradnju na nizu projekata, kao i za podršku financiranju inovativnih rješenja tražimo partnere i investitore.

Zainteresirani? 
Javite se, saslušajte nas i procijenite svoj interes!

Blog
Linkedin
Banner4